2017. október 13., péntek

Marketing fogás: kapkodásra kényszerítés!

Az idő az eladásban

Számtalan marketing fogást ismerünk, a tisztességestől a tisztességtelenig. Ezek között ugyanilyen széles skálán figyelhetjük meg az időponthoz kötött akciók világát.
Tavaszi akció, őszi akció, bármilyen akció - mind-mind meghatározott ideig tartanak. Abszolút tisztességes eljárás, előre tudja a vásárló, hogy hányadikától hányadikáig élhet a kedvezményes vásárlás lehetőségével.
Ha olyan árut lát, amelyet érdemesnek tart a birtokba vételre, akkor persze nem várja ki az akciós idő végét, nem várja meg, hogy elvigyék a kívánt portékát az orra elől. De mégiscsak van ideje a mérlegelésre.
Az online marketingben számos olyan példára bukkanhatunk, hogy az azonnaliság táblája ugrik föl, ha éppen elmenőben lennénk az oldalról. A tábla plusz előnyt ígér, ha most azonnal megvásároljuk a terméket. Ez már bizony sarkallás a javából.
De nézzünk egy online felületen, egy webáruház oldalán látható példát a most futó Glamour napok alkalmából.
A már csak 1 db van raktáron sürgeti a vásárlást
Már csak 1 db van raktáron - vagyis dönts gyorsan, nincs időd az átgondolásra
Az oldalon, ahonnan a mintát vettem, csupán az első termékből van kettő (ez nincs a képen), az utána következő nyolc-tíz termékből két teljes napja nem adtak el egyet sem és a raktárba sem érkezett egy sem.
Vagyis a "Már csak 1 db van raktáron" üzenet vélhetően csupán csak csali! A vásárlás sürgetésének eszköze.
Döntse el Ön, hogy a tisztességes és a tisztességtelen üzleti eljárások skáláján ezt hová helyezi el.

Akció - kedvcsinálás vásárláshoz

Az akció már önmagában egy vásárlást motiváló tényező.
Bővebben az akciók általános hatásáról az eladások során itt találhat további információkat - Kanapé dupla árelőnnyel.
És itt is egy állandó lehetőség az outlet árak kihasználására: ABútor Outlet
Ám minden akció során érdemes megállnunk egy pillanatra: tényleg szükségem van az árura?
Ha azt látjuk, hogy a sürgetésnek valamilyen eszközét vetik be, inkább forduljunk el a kísértéstől, ne ugorjunk bele a csapdába - hiszen tudatosan meg akarnak minket fosztani attól a jogunktól, hogy átgondolt vásárlói döntést hozhassunk!
***
Ha már bútor vásárlásrólról esett szó: Kanapé és vásárló

Nincsenek megjegyzések: