2015. február 20., péntek

Kanapé és vásárló

Hol van a kanapé?

Nem egyszerű a honlapkészítő valamint az üzlet tulajdonosának, kezelőjének a helyzete!
Ugyanis a honlappal szemben támasztott elsőrendű követelmény - nevezzük mondjuk ergonómiának - a könnyű kezelhetőség. Mármint a látogató szempontjából.
Persze a dolgot a látogatói élményhez is besorolhatjuk vagy látogatóbarát jelzővel is illethetjük.
De bárhogyan is nevezzük és bárhogyan is igyekszünk a látogató kedvére tenni, általános tapasztalat - miképpen az ABútor Outlet áruház honlapjának esetében is -, hogy nincs olyan honlap, amelyhez ne találnánk olyan látogatót, aki nem ismeri ki magát a webhelyen.
Ilyenkor - minél több a honlapon a vendég, annál inkább - egy szabályos csapda helyzet alakul ki az üzemeltető előtt.
Ha minden észrevételt figyelembe vesz, akkor sohasem alakul ki egy sztenderd állapot, amelyben a megszokott helyen a megszokott dolgokat találja a potenciális kanapé, ülőgarnitúra vásárló és állandó honlapigazítás, magyarázat beillesztés lesz a következmény.

Kiknek tervezünk honlapot?

Üzleti tartalmú honlapot nyilván a vásárlóknak tervezünk és üzemeltetünk.
A vásárló közönség webes képességei persze meglehetősen változatosak. Nagy valószínűséggel itt is a Gauss-görbe lehet számunkra irányadó.
Ekkora részt kellene elérnünk

Gauss-görbe, a tulajdonságok eloszlása
Arra kell törekednünk, hogy a legegyszerűbb megoldásokkal a lehető legnagyobb részt érjük el a "vásárlói halmazból".
Azt persze aligha érhetjük el, hogy a teljes halmaz számára teljesen érthető és használható legyen a művünk - képességek, gyakorlat, szokások, életkor stb. okán, de a leggyakorlatlanabbakat leszámítva a halmaz legnagyobb részét kellene elérnünk úgy, hogy ők hibátlanul használhassák a honlap információit.

Ki ül a kanapéra?

A kérdésre a válasz - aki kiismeri magát a honlapon és onnan választ! Éppen ezért a vásárlói visszajelzések életbe vágóan fontosak.
Vagyis az éremnek van egy ilyen oldala is!
És akkor nézzük meg, a vásárlói visszajelzések alapján milyen beszúrások keletkeztek az ABútor Outlet budapesti bútoráruház honlapján. Aztán döntsük el, akik kedvéért ez megtörtént, azok hol helyezkedhetnek el a Gauss-görbénken.

Látogatóbarát szöveg betoldás?
Látogatóbarát szövegbetoldás a bekarikázott rész?

Insight

A vásárlói halmaznak nevezett "aranyos vásárlóink" csoport számtalan digitális és hagyományos jelet hagy maga után arról, hogy mit is szeretne. Ezeknek a jeleknek egy része szinte pozicionálásért kiált. Ezeket a jeleket érdemes észre vennünk és felhasználnunk!
Számtalan ilyen jel birtokába juthatunk az Insight blog segítségével!

A hivatkozott honlap elérhetősége: Kanapé: ABútor Outlet

Nincsenek megjegyzések: